Lost Highway - recenze- Lost Highway - soundtrack - Lost Highway (Andromeda News) - Lost Highway (Černý Vigvam) Lost Highway - soundtrackHudba k filmům Davida Lynche je vždy něčím výjimečným, především proto, že ji režisér používá jako další výrazový prostředek k vyjádření svých vizí. Lynchův dvorní skladatel Angelo Badalamenti tentokrát do značné míry změnil svůj styl. Neuslyšíme žádné zbržďované cooljazové skladby či syntezátorové (klavírní) témata. Badalamenti vybavil Lost Highway vibrujícím podkresem, v němž lze rozpoznat basu a nezbytné syntezátory. Provedl to tak, že není místy poznat, jestli jde ještě o jeho skladbu nebo jde o dílo jeho rockových kolegů. Rozhodně vám neunikne vynikající David Bowie, který film otevírá i ukončuje. Rockové prvky zajistil Trent Reznor z Nine inch nails, který skladby psal přímo pro Lost Highway. Hudba je jako celek skvělá, vyvážená a zastoupena širokým žánrovým spektrem. Pokud máte rádi trochu depreses, je soundtrack Lost Highway tím nejlepším, co můžu doporučit. Lost HighwayToto album je stejně šílené jako poslední Lynchův oblbovák. Na soundtracku je vidět, že božský David zaměstnal své oblíbené koně, jakými jsou Angelo Badalamenti, či neméně božský David č.2 - David Bowie. Právě jeho I'm deranged, kterou si Lynch vypůjčil z Bowieho předposledního alba 1.outside se stala ústřední melodií filmu. Není divu, Badalamentiho aranže už působí poněkud oposlouchaně a unaveně, od svého soundtracku k jinému Lynchovu filmu Fire Walk With Me, nevymyslel nic převratného. Nad standart jeho temných meziher vystupuje snad jen skladba Fred´s World, ne snad proto, že by byla lepší než ostatní, ale proto, že na jejím samém konci si lze vychutnat krutý smích dalšího přírůstku Lynchových kreaturek - Mystery mana. Za utahaného Badalamentiho naštěstí skvěle zaskočil Barry Adamson. Jeho pochmurně jazzové Mr. Eddy´s theme 1 a 2 ve vašich představách snadno vyvolají obrazy filmově drsných černobílých gangsterů z dob americké prohibice. Jako protiváhu na "noirovské" hudební motivy Lynch vsadil na kapely, které jsou v kursu, nebo se do něj právě dostávají. A vsadil velice dobře. Když se na konci industriálního nářezu od Nine Inch Nails The Perfect Drug ozývá do skomírající hudby vemlouvavé take me...take me... máte chuť vyběhnout na ulici a oslovit prvního dealera. Tato píseň se ovšem ve filmu nevyskytuje (alespoň jsem ji nikde nezaslechl, možné ovšem je, že se objevuje těsně před doběhnutím závěrečných titulků, což se mi nepodařilo zjistit, neboť jsem byl biletářkou předčasně vyhnán z uprázdněného sálu). Asi nejlepší skladbou alba je Eye od Smashing Pumpkins, ale jak psychedelické výlevy Marilyna Mansona nebo Laibachem zavánějící Rammstein, (kteroužto kapelu objevil Quentin Tarantino pro svůj poslední flák Od soumraku do úsvitu) jsou více než dobré. Jak už jsem se zmínil v úvodu toto album je stejně šílené jako samotný film. A stejně jako filmu, i albu by neuškodilo drobné zkrácení o některé nevýrazné orchestrálky, kterých si na plátně naštěstí vyslechnete poskrovnu. Přesto je Lost Highway jeden z nejlepších soundtracků, které se v poslední době objevily na pultech "mjůzikšopů". převzato z Andromeda News Soundtrack Lost HighwayK Lynchovským filmům neodmyslitelně patří skvělý zvuk, a hlavně hudba. Soundtrack tematicky kopíruje příběh, a tak dost dobře nelze napsat oddělenou recenzi na film a na hudbu k filmu. Tak se alespoň pokusme. Deska nemá souvislostí k filmu, je nesourodá a interpreti se snad nemohli potkat jinde, než v Lynchově filmu. Na výběru skladeb se podepsala ruka Trenta Reznora, který také přispěl dvěma sólovými skladbami. Soundtrack začíná i končí skladbou I'm deranged Davida Bowieho. Dalo by se říct, že atmosféra a obsah této písně prostupuje jak soundtrack, tak celý film. Po Bowiem následuje Reznorova elektroindustriální, scénická Videodrones - Questions doplněná samply z filmu. O blok dalších skladeb se postaral Lynchův dvorní skladatel Angelo Badalarenti. Následující skladba patří (alespoň na soundtracku) Nine inch nails - Perfect drug (Proboha, našel jste to někdo v tom filmu?). Smashing pumpkins se postarali o "diskotékovou" skladbu Eye. Dále uslyšíte pár náladových skladeb, včetně písně This magic moment od Lou Reeda, které jsou zakončeny dvěma kousky od Marilyn Manson. Agresivita skladeb se od Marilyn Manson přes Rammstein k další skladby od Trenta Reznora - Driver down, ve které slyšíme klíčovou větu celého filmu: DICK LAURENT IS DEAD! To je také vyvrcholením celého soundtracku, v závěru přechází v remix úvodní Bowieho písně. Takže, pokud toužíte vidět Lost Highway vícekrát, postačí vám, když si pustíte soundtrack a zavřete oči. (A vyjde Vás to levněji než kino.) převzato z Černého Vigvamu |
|