Málokterý film v poslední době vzbudil tak silné, tak nejisté a tak
rozporné reakce jako poslední opus Davida Lynche LOST HIGHWAY. Film,
který je prvním projektem z jeho smlouvy na tři snímky pro společnost
Ciby 2000, vznikl ve spolupráci s Barry Giffordem, autorem předlohy
Lynchova zřejmě nejúspěšnějšího díla ZBĚSILOST V SRDCI (Wild at Heart).
V tvorbě autora, který nikdy nestavěl na první místo diváckou
srozumitelnost, znamená tento film další radikální posun. Recenzenti a
kritici se velmi rychle rozdělili do tří skupin, z nichž největší
zahrnuje ty, kteří se rozhodli tváří v tvář Lynchovu labyrintu přiznat,
že prostě nevědí, co si o tom mají myslet. Zbylé dva tábory pak tvoří
samozřejmě příznivci a odpůrci díla, přičemž ti prvně jmenovaní jej
většinou považují za návrat k ponuré psycho analytické snovosti filmu
ERASERHEAD, a takto za jeden z nejlepších Lynchových snímků. Ti druzí,
bez ohledu na to, zda jde o naši či mezinárodní kritickou scénu,
shrnují svoje výtky do věty, že nad takovým filmem se už může bavit -
či dokonce smát - jenom Lynch sám. (celý článek)
|